Όδηγίες Παιχνιδιού


Το παιχνίδι
Το PickMaster Euroleague Players edition είναι ένα παιχνίδι προβλέψεων για στατιστικά των παικτών της Euroleague. Δεν σχετίζεται επίσημα με τη διοργανώτρια αρχή. Κάθε διαγωνιζόμενος έχει να προβλέψει τον παίκτη που θα σημειώσει το μεγαλύτερο ράνκινγκ από ένα καθορισμένο ζευγάρι παικτών για κάθε αγώνα σε κάθε αγωνιστική, μαζί με τη διαφορά ράνκινγκ υπέρ του νικητή. H βαθμολογία του εξαρτάται από το πόσο κοντά θα πέσει η πρόβλεψή του, όπως αναλύεται παρακάτω.

Το παιχνίδι ξεκινά με την πρώτη αγωνιστική της διοργάνωσης και ολοκληρώνεται ταυτόχρονα με την ολοκλήρωσή της, δηλαδή στo Final Four. Κάθε διαγωνιζόμενος θα έχει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει προβλέψεις για όλους τους αγώνες που θα λάβουν χώρα τη φετινή χρονιά, δηλαδή για τις 34 αγωνιστικές της κανονικής περιόδου, τις αγωνιστικές των Playoffs και το Final Four. Αυτός που θα συγκεντρώσει το μεγαλύτερο σκορ στο τέλος της χρονιάς, θα αναδειχθεί ο νικητής.

Ο νικητής θα προκύψει από το άθροισμα των σκορ που θα συγκεντρώσει στις αγωνιστικές του παιχνιδιού. Αναλυτικά ο κάθε τρόπος βαθμολόγησης παρουσιάζεται παρακάτω.

Όπως αναφέρεται και στους όρους συμμετοχής η συμμετοχή στο παιχνίδι είναι ανοιχτή για όλη τη χρονιά, χωρίς κάποια προθεσμία. Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να ξεκινήσει να παίζει ανά πάσα στιγμή. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν τα εγγεγραμμένα μέλη του BasketStories.


Κάνε τις προβλέψεις σου
Το παιχνίδι αποτελείται από τρεις φάσεις (κανονική περίοδος, Playoffs, Final Four) και χωρίζεται σε αγωνιστικές, βάσει του προγράμματος της Euroleague. Η πρόβλεψη για τους αγώνες μιας αγωνιστικής είναι πολύ απλή και το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε τον παίκτη από κάθε ζευγάρι παικτών που θα σημειώσει το μεγαλύτερο ράνκινγκ (νικητής του αγώνα) και να συμπληρώσετε τη διαφορά (σε ράνκινγκ) με την οποία πιστεύετε ότι θα κερδίσει.

Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ενός ή περισσότερων από τους αγώνες της αγωνιστικής για πολλαπλασιασμό του σκορ του συγκεκριμένου αγώνα, βάσει της πρόβλεψής σας. Επομένως κάθε παίκτης θα πρέπει να:

- προβλέψει το νικητή κάθε αγώνα (παίκτης με το μεγαλύτερο ράνκινγκ από δύο καθορισμένος παίκτες - ένας για κάθε ομάδα)

- να προβλέψει τη διαφορά ράνκινγκ μεταξύ των δύο παικτών σε κάθε αγώνα

- να επιλέξει έναν ή περισσότερους από τους αγώνες της αγωνιστικής όπου θα πολλαπλασιαστούν οι πόντοι που θα πάρει από την πρόβλεψή του, ανάλογα με το συντελεστή που θα επιλέξει


Η δυνατότητα πολλαπλασιασμού του σκορ ισχύει μόνο για τις αγωνιστικές της Κανονικής Περιόδου.

Το ζευγάρι παικτών διαμορφώνεται από ξεχωριστές επιλογές από τις ομάδες για κάθε αγωνιστική, επομένως μπορεί για κάθε ομάδα να αλλάζει από αγωνιστική σε αγωνιστική (βλέπε παρακάτω).

Αφού συμπληρώσετε τις προβλέψεις για όλους τους αγώνες, απλά αποθηκεύετε την πρόβλεψή σας.

Κατά τη διαδικασία συμπλήρωσης των προβλέψεων, μπορείτε να επιλέξετε να εμφανίζονται ή όχι, τα συνολικά ποσοστά προβλέψεων για τους αγώνες από όλους τους παίκτες μέχρι εκείνη την στιγμή.


Προβλέψεις επόμενης αγωνιστικής
Πέραν της τρέχουσας αγωνιστικής, κάθε παίκτης μπορεί να κάνει τις προβλέψεις του για τους αγώνες της επόμενης αγωνιστικής πριν ακόμα ολοκληρωθεί η προθεσμία της τρέχουσας αγωνιστικής.


Ζευγάρια Παικτών
Για κάθε αγώνα, το ζευγάρι των παικτών που θα αναμετρηθεί διαμορφώνεται ως εξής:

Από κάθε ομάδα, υπολογίζεται ο παίκτης που έχει το μεγαλύτερο μέσο όρο ράνκινγκ στα πέντε τελευταία παιχνίδια, πριν την προηγούμενη αγωνιστική. Για παράδειγμα, την 8η αγωνιστική, για κάθε ομάδα θα συμμετέχει ο παίκτης που είχε το μεγαλύτερο μέσο όρο ράνκινγκ στις αγωνιστικές 2 έως 6. Ο μέσος όρος αυτός θα αναφέρεται στο παιχνίδι ως πρόσφατος μέσος όρος. Σε περίπτωση που δύο παίκτες έχουν ίδιο πρόσφατο μέσο όρο, τότε επιλέγεται αυτός με το μεγαλύτερο μέσο όρο σεζόν, διαφορετικά η επιλογή γίνεται τυχαία. Εξαίρεση αποτελούν οι αγωνιστικές 3 έως 6, όπου ο πρόσφατος μέσος όρος υπολογίζεται από λιγότερα παιχνίδια (για την 3η αγωνιστική υπολογίζονται τα σκορ της 1ης, για την 4η ο μ.ο. βγαίνει από τα ράνκινγκς 1ης-2ης, για την 6η αγωνιστική από τα σκορ 1ης-4ης), ενώ για τις δύο πρώτες αγωνιστικές της σεζόν, η επιλογή των παικτών γίνεται με βάση τον περσινό τους μέσο όρο στην Euroleague: για κάθε ομάδα επιλέγεται ο παίκτης που είχε το μεγαλύτερο μέσο όρο ράνκινγκ, από όσους παίκτες της αγωνίζονταν στην Euroleague.

Έτσι, οι παίκτες δεν είναι σταθεροί, αλλά μπορεί να αλλάζουν από αγωνιστική σε αγωνιστική.

Προϋπόθεση για να συμπεριληφθεί ένας παίκτης στο πρόγραμμα της αγωνιστικής είναι να έχει αγωνιστεί σε περισσότερα από τα μισά παιχνίδια στις αγωνιστικές που αναφέρεται ο πρόσφατος μέσος όρος (για παράδειγμα, σε ένα διάστημα 5 αγωνιστικών, θα πρέπει να έχει αγωνιστεί σε 3 ματς, σε διάστημα 4 αγωνιστικών, επίσης σε 3 ματς κοκ).

Σε περίπτωση που ο παίκτης της ομάδας με το μεγαλύτερο πρόσφατο μέσο όρο έχει δεδομένη απουσία κατά τον ορισμό των ζευγαριών της αγωνιστικής, τότε τη θέση του παίρνει ο παίκτης με το δεύτερο μεγαλύτερο πρόσφατο μέσο όρο από την ομάδα κοκ. Αν αντίστοιχα η συμμετοχή του πρώτου παίκτη κρίνεται αμφίβολη, είναι στην ευχέρεια του παιχνιδιού να ορίσει τον πρώτο ή το δεύτερο καλύτερο παίκτη της ομάδας στο ζευγάρι της αντίστοιχης αγωνιστικής.


Προθεσμία Προβλέψεων
Θα πρέπει να κάνετε τις προβλέψεις σας, στη σελίδα Κάνε Προβλέψεις μέχρι την έναρξη της αγωνιστικής, την ώρα έναρξης δηλαδή του πρώτου χρονικά αγώνα της αγωνιστικής. Η προθεσμία για κάθε αγωνιστική αναφέρεται σε ξεχωριστό σημείο και στην αρχική σελίδα του παιχνιδιού, ενώ υπάρχει μετρητής αντίστροφης μέτρησης για την έναρξη στη σελίδα Κάνε Προβλέψεις.

Αν ο διαγωνιζόμενος δεν έχει δώσει τις προβλέψεις του μέχρι την προθεσμία, τότε αυτομάτως χρησιμοποιεί ένα από τα τρία διαθέσιμα ΠΑΣΟ που του δίνει το παιχνίδι. Σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιήσει και τα τρία διαθέσιμα ΠΑΣΟ, τότε το σκορ του είναι μηδενικό για τη συγκεκριμένη αγωνιστική.


Αλλαγή προβλέψεων
Αν θέλετε να αλλάξετε κάποια ή κάποιες από τις προβλέψεις σας, είτε το τελικό αποτέλεσμα, είτε τη διαφορά, είτε και τα δύο, είτε να αλλάξετε τους αγώνες για πολλαπλασιασμό σκορ, τότε έχετε τη δυνατότητα να το κάνετε, μέσα από τη σελίδα που πραγματοποιήσατε τις προβλέψεις σας. Ακριβώς κάτω από τις προβλέψεις που έχετε ήδη κάνει, υπάρχει το κουμπί "Αλλαγή". Κλικάροντάς το, μπορείτε να αλλάξετε τις προβλέψεις σας για όλα τα παιχνίδια, εντός πάντα των χρονικών ορίων της προθεσμίας.

Επομένως, ακόμα κι αν έχετε κάνει τις προβλέψεις σας νωρίς, έχετε δικαίωμα να αλλάξετε τις επιλογές σας, με βάση και τις αγωνιστικές εξελίξεις που θεωρείτε ότι μπορεί να επηρεάσουν το αποτέλεσμα. Έτσι, είστε σίγουροι ότι σε κάθε περίπτωση θα έχετε προλάβει την προθεσμία της αγωνιστικής.


Προβλέψεις αναβληθέντων αγώνων
Κάθε παίκτης μπορεί να αλλάξει την πρόβλεψή του για οποιοδήποτε αναβληθέν ματς (που περιλαμβάνεται σε αγωνιστική που έχει πραγματοποιήσει προβλέψεις) μέσα από τη σελίδα των αναβληθέντων ματς, μέχρι και την ώρα έναρξης του κάθε ματς.


ΠΑΣΟ
Κάθε παίκτης έχει συνολικά 3 διαθέσιμα ΠΑΣΟ που του επιτρέπουν να μην συμμετέχει σε έως και 3 αγωνιστικές του παιχνιδιού. Το ΠΑΣΟ παραχωρείται αυτόματα σε κάποιον παίκτη όταν δεν έχει συμπληρώσει τις προβλέψεις του μέχρι και την προθεσμία της αγωνιστικής, υπό την προϋπόθεση ότι του έχουν απομείνει διαθέσιμα ΠΑΣΟ. Αν ο παίκτης έχει ήδη αξιοποιήσει και τα 3 ΠΑΣΟ, τότε δεν σημειώνει σκορ σε αγωνιστική που δεν έχει πραγματοποιήσει προβλέψεις.

Πέρα από την αυτόματη χρήση ΠΑΣΟ, ένας παίκτης μπορεί να επιλέξει ο ίδιος να χρησιμοποιήσει ένα ΠΑΣΟ, αν το επιθυμεί. Στην περίπτωση αυτή οι προβλέψεις που ενδέχεται να έχει κάνει δεν υπολογίζονται για το σκορ του, το οποίο προκύπτει βάσει του κανόνα του ΠΑΣΟ που αναλύεται παρακάτω. Ο παίκτης μπορεί να αναιρέσει τη χρήση ΠΑΣΟ και να χρησιμοποιήσει τις προβλέψεις του για τον υπολογισμό του σκορ, εφόσον το επιθυμεί, κλικάροντας στο κουμπί "Κάνε Προβλέψεις" που εμφανίζεται στη σελίδα των προβλέψεων, εντός των χρονικών ορίων υποβολής προβλέψεων (πριν την προθεσμία της αγωνιστικής).

Η χρήση ΠΑΣΟ δίνει συγκεκριμένο σκορ στον παίκτη, ανάλογα με τις επιδόσεις της αγωνιστικής, αλλά και τον αριθμό ΠΑΣΟ που χρησιμοποιεί. Αναλυτικές πληροφορίες περιγράφονται παρακάτω, στη βαθμολόγηση.

Η χρήση ΠΑΣΟ είναι διαθέσιμη μόνο για τις αγωνιστικές 2 έως 33 της Κανονικής Περιόδου. Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ΠΑΣΟ για την 1η αγωνιστική και την τελευταία αγωνιστική της Κανονικής Περιόδου, όπως επίσης και στις φάσεις Playoffs και Final Four.


Αουτσάιντερ
Μια ιδιαιτερότητα του παιχνιδιού είναι η ύπαρξη αγώνων με "αουτσάιντερ", δηλαδή με παίκτες που το συνολικό ποσοστό νίκης στις προβλέψεις των παικτών δεν ξεπερνά το 15%. Στην περίπτωση που ένας παίκτης επιλέξει ως νικήτή τον παίκτη που έχει ποσοστό μικρότερο ή ίσο του 15% στις συνολικές προβλέψεις, τότε ο παίκτης-διαγωνιζόμενος αυτός κερδίζει αυτομάτως το διπλάσιο σκορ από αυτό που αντιστοιχεί στην πρόβλεψή του, αν ο παίκτης αυτή κερδίσει.

Το ποσοστό αουτσάιντερ πρέπει να είναι μικρότερο ή ίσο του 15% στις συνολικές προτιμήσεις του κοινού, στα τελικά ποσοστά προτίμησης, όπως αυτά διαμορφώνονται με την έναρξη της αγωνιστικής. Έτσι, είναι πιθανό ένα ποσοστό που είναι μικρότερο του 15% κάποια στιγμή πριν την αγωνιστική, να ξεπεράσει το 15% κατά το κλείσιμο της αγωνιστικής (κι άρα να μην ισχύει ο κανόνας του αουτσάιντερ), όπως και το αντίθετο, ένας αγώνας που έχει ξεκινήσει με το αουτσάιντερ να έχει ποσοστό μεγαλύτερο του 15%, να φτάσει να έχει ποσοστό μικρότερο του 15% στο κλείσιμο της αγωνιστικής κι επομένως να ισχύει ο σχετικός κανόνας.

Το κριτήριο του αουτσάιντερ ισχύει για όλες τις φάσεις του παιχνιδιού και συνδυάζεται και με τα υπόλοιπα κριτήρια, για παράδειγμα την επιλογή διπλασιασμού σκορ σε αγώνα. Ισχύει μόνο για τις γενικές βαθμολογίες (συνολική και αγωνιστικής) και όχι για τις ειδικές βαθμολογίες (Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού).


Βαθμολόγηση
Για την κανονική περίοδο (Regular Season) η βαθμολόγηση κάθε πρόβλεψης γίνεται βάσει των πραγμαστικών στατιστικών των παικτών ως εξής:

- Η σωστή πρόβλεψη του νικητή, δηλαδή του παίκτη με το μεγαλύτερο ράνκινγκ κερδίζει πέντε (5) πόντους.

- Η απόκλιση Χ μονάδων ράνκινγκ της προβλεπόμενης διαφοράς από την πραγματική διαφορά ράνκινγκ κερδίζει 11-Χ πόντους.

Παραδείγματα

Αν ο παίκτης-διαγωνιζόμενος προβλέψει νίκη του γηπεδούχου με 5 μονάδες ράνκινγκ και το τελικό αποτέλεσμα είναι νίκη του γηπεδούχου με 8 μονάδες ράνκινγκ, η απόκλιση στη διαφορά είναι 3 μονάδες ράνκινγκ. Επομένως, ο παίκτης-διαγωνιζόμενος κερδίζει 5 πόντους για το σωστό νικητή και 11-3=8 πόντους από τη διαφορά, δηλαδή 13 πόντους.

Αν ο παίκτης-διαγωνιζόμενος προβλέψει νίκη του γηπεδούχου με 5 μονάδες ράνκινγκ και το τελικό αποτέλεσμα είναι νίκη του γηπεδούχου με 15 μονάδες ράνκινγκ, η απόκλιση στη διαφορά είναι 10 μονάδες ράνκινγκ. Επομένως, ο παίκτης-διαγωνιζόμενος κερδίζει 5 πόντους για το σωστό νικητή και 11-10=1 πόντο από τη διαφορά, δηλαδή 6 πόντους.


- Κάθε απόκλιση μεγαλύτερη των 10 μονάδων ράνκινγκ δεν κερδίζει έξτρα πόντους. Δεν υπάρχει αρνητική βαθμολογία.

Παράδειγμα

Αν ο παίκτης-διαγωνιζόμενος προβλέψει νίκη του γηπεδούχου με 5 μονάδες ράνκινγκ και το τελικό αποτέλεσμα είναι νίκη του γηπεδούχου με 16 και πάνω μονάδες ράνκινγκ, η απόκλιση στη διαφορά είναι μεγαλύτερη των 10 μονάδων ράνκινγκ. Επομένως, ο παίκτης-διαγωνιζόμενος κερδίζει μόνο 5 πόντους για το σωστό νικητή.


- Η απόκλιση της διαφοράς ισχύει ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

Παράδειγμα

Αν ο παίκτης-διαγωνιζόμενος προβλέψει νίκη του γηπεδούχου με 5 μονάδες ράνκινγκ και το τελικό αποτέλεσμα είναι νίκη του φιλοξενούμενου με 2 μονάδες ράνκινγκ, η απόκλιση στη διαφορά είναι 5+2=7 μονάδες ράνκινγκ. Επομένως, κερδίζει 0 πόντους για το σωστό νικητή και 11-7=4 πόντους από τη διαφορά, δηλαδή 4 πόντους.

Συνοπτικά, 1 μονάδα ράνκινγκ απόκλιση κερδίζει 10 πόντους, 2 μονάδες ράνκινγκ απόκλιση κερδίζουν 9 πόντους κοκ μέχρι τις 10 μονάδες ράνκινγκ που κερδίζουν 1 πόντο. Από εκεί και πέρα οι πόντοι της απόκλισης είναι 0.


- Η σωστή διαφορά (μηδενική απόκλιση) σε συνδυσμό με το σωστό αποτέλεσμα δίνει μπόνους 4 πόντων.

Παράδειγμα

Αν ο παίκτης-διαγωνιζόμενος προβλέψει νίκη του γηπεδούχου με 5 μονάδες ράνκινγκ και το τελικό αποτέλεσμα είναι νίκη του γηπεδούχου με 5 μονάδες ράνκινγκ, η απόκλιση στη διαφορά είναι 0 μονάδες ράνκινγκ. Επομένως, ο παίκτης-διαγωνιζόμενος κερδίζει 5 πόντους για το σωστό νικητή, 11-0=11 πόντους από τη διαφορά συν το μπόνους των 4 πόντων για την ακριβή διαφορά, δηλαδή 20 πόντους.

Συνολικά, το μέγιστο δυνατό σκορ για έναν αγώνα είναι οι 20 πόντοι (χωρίς διπλασιασμό, ή αουτσάιντερ μπόνους).


Ειδικές Περιπτώσεις
Στο πλαίσιο του PickMaster Euroleague Players edition ισχύουν κάποιες ειδικές περιπτώσεις σκοραρίσματος, σε σχέση με το "κλασικό" PickMaster Euroleague:

- Αν οι δύο παίκτες του ζευγαριού σημειώσουν το ίδιο ράνκινγκ, τότε ο παίκτης από τη νικήτρια ομάδα κερδίζει 1 έξτρα μονάδα ράνκινγκ κι αναδεικνύεται νικητής.

Παράδειγμα

Αν ο παίκτης της γηπεδούχου ομάδας σημειώσει 23 ράνκινγκ και ο παίκτης της φιλοξενούμενης ομάδας σημειώσει επίσης 23 ράνκινγκ και η γηπεδούχος ομάδα κερδίσει, τότε το ράνκινγκ του παίκτη των γηπεδούχων κερδίζει 1 έξτρα μονάδα και γίνεται 24. Ο παίκτης των γηπεδούχων κερδίζει τον αγώνα με διαφορά 1 μονάδας.


- Αν ένας παίκτης δεν αγωνιστεί, τότε σημειώνει ως σκορ το 75% του πρόσφατου μέσου όρου του, στρογγυλοποιημένο στον κοντινότερο ακέραιο.

Παραδείγματα

Αν ο παίκτης της γηπεδούχου ομάδας δεν αγωνιστεί και έχει πρόσφατο μέσο όρο 17 μονάδες ράνκινγκ, τότε το σκορ που θα υπολογιστεί στον αγώνα είναι 0,75 επί 17 = 12,75 μονάδες, οι οποίες στρογγυλοποιούνται στον κοντινότερο ακέραιο, δηλαδή στο 13. Αν ο παίκτης των φιλοξενούμενων έχει σημειώσει 14 ράνκινγκ, τότε αναδεικνύεται νικητής, ενώ αν σημειώσει ράνκινγκ 12, τότε είναι ο ηττημένος.


Αν ο παίκτης της γηπεδούχου ομάδας δεν αγωνιστεί και έχει πρόσφατο μέσο όρο 17 μονάδες ράνκινγκ, τότε το σκορ που θα υπολογιστεί στον αγώνα είναι 0,75 επί 17 = 12,75 μονάδες, οι οποίες στρογγυλοποιούνται στον κοντινότερο ακέραιο, δηλαδή στο 13. Αν ο παίκτης των φιλοξενούμενων τραυματιστεί κατά τη διάρκεια του αγώνα, έχει πατήσει όμως παρκέ και σημειώσει 2 μονάδες ράνκινγκ, τότε χάνει τον αγώνα με διαφορά 11 μονάδων ράνκινγκ.


- Σε περίπτωση που δεν αγωνιστεί κανένας από τους δύο παίκτες, τότε το σκορ του αγώνα είναι 0.

Παράδειγμα

Αν ούτε ο παίκτης της γηπεδούχου ομάδας, ούτε ο παίκτης της φιλοξενούμενης ομάδας αγωνιστούν, τότε δεν υπολογίζεται σκορ από τον αγώνα αυτό σε καμιά βαθμολογία του παιχνιδιού και για κανέναν παίκτη-διαγωνιζόμενο.



Έξτρα Σκορ
Στους αγώνες της Κανονικής Περιόδου, ο παίκτης έχει να επιλέξει έναν ή περισσότερους αγώνες που θα πολλαπλασιαστεί το σκορ τους. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια του extra score, ένα απόθεμα 2 έξτρα μονάδων που ο παίκτης μπορεί να εναποθέσει σε όποιον ή όποιους αγώνες θέλει, με ποσότητες μέχρι μισής έξτρας μονάδας (κατά ελάχιστο).

Πιο συγκεκριμένα, κάθε αγώνας έχει εξ ορισμού πολλαπλασιαστή τη μονάδα. Ο παίκτης μπορεί να πολλαπλασιάσει έναν αγώνα με συντελεστές 1.5, 2, 2.5 και 3, που αντίστοιχα θα πολλαπλασιάσουν την επίδοσή του στον αγώνα αυτό κατά την αντίστοιχη τιμή. Είναι στην ευχέρεια του παίκτη να εναποθέσει ολόκληρο το απόθεμα των 2 έξτρα μονάδων σε έναν μόνο αγώνα (άρα επιλέγει συντελεστή 3, που είναι 2 επιπλέον μονάδες από τη σταθερά 1), ή να το χωρίσει κατά προτίμηση, ακόμα και σε 4 συντελεστές της 1,5 μονάδας σε 4 διαφορετικά παιχνίδια. Σε κάθε περίπτωση, οι έξτρα μονάδες που θα προστεθούν συνολικά στους αγώνες της αγωνιστικής δεν μπορούν να ξεπερνούν τις 2. Υπόλοιπα έξτρα μονάδων από προηγούμενες αγωνιστικές δεν μεταφέρονται στις επόμενες.

Πιθανοί συνδυασμοί που μπορεί να πραγματοποιήσει ο παίκτης:

- ένας αγώνας με συντελεστή 3
- δύο αγώνες με συντελεστή 2
- τέσσερις αγώνες με συντελεστή 1.5
- ένας αγώνας με συντελεστή 2 και δύο αγώνες με συντελεστή 1.5
- ένας αγώνας με συντελεστή 2.5 και ένας αγώνας με συντελεστή 1.5.

Παραδείγματα

Αν ο παίκτης παίρνει 10 πόντους από τον αγώνα που επέλεξε να διπλασιάσει, τότε κερδίζει 20 συνολικά πόντους από τον αγώνα αυτό. Αν παίρνει 20 πόντους από τον αγώνα, τότε κερδίζει 40 πόντους. Αν δεν πάρει σκορ (0 πόντοι), τότε δεν κερδίζει καθόλου πόντους.

Αν ο παίκτης παίρνει 5 πόντους από τον αγώνα που επέλεξε να βάλει συντελεστή 1.5, τότε κερδίζει 7.5 συνολικά πόντους από τον αγώνα αυτό. Αν παίρνει 20 πόντους από τον αγώνα, τότε κερδίζει 30 πόντους. Αν δεν πάρει σκορ (0 πόντοι), τότε δεν κερδίζει καθόλου πόντους.

Αν ο παίκτης παίρνει 10 πόντους από τον αγώνα που επέλεξε να βάλει συντελεστή 3, τότε κερδίζει 30 συνολικά πόντους από τον αγώνα αυτό. Αν παίρνει 20 πόντους από τον αγώνα, τότε κερδίζει 60 πόντους. Αν δεν πάρει σκορ (0 πόντοι), τότε δεν κερδίζει καθόλου πόντους.



Νίκη Αουτσάιντερ
Στους αγώνες που επικρατεί το αουτσάιντερ με συνολικό ποσοστό πρόβλεψης από όλους τους παίκτες μικρότερο ή ίσο του 15%, το σκορ όλων των προβλέψεων με νικητή τον παίκτη-αουτσάιντερ διπλασιάζεται.

Παράδειγμα

Αν ο παίκτης παίρνει 10 πόντους από τον αγώνα που προέβλεψε και επικράτησε το αουτσάιντερ (<=15%), τότε κερδίζει 20 συνολικά πόντους από τον αγώνα αυτό. Αν έχει επιλέξει να διπλασιάσει τον αγώνα αυτό (επιλογή extra score με συντελεστή 2), τότε παίρνει 40 πόντους. Αν το ποσοστό του αουτσάιντερ είναι 10,1% τότε κερδίζει την αρχική τιμή (10 πόντους, χωρίς extra score).



Bonus Αγωνιστικής
Υπάρχει έξτρα επιβράβευση στους διαγωνιζόμενους που θα σημειώσουν μεγάλη επιτυχία στην εύρεση των σωστών νικητών. Έτσι, κάθε διαγωνιζόμενος που θα έχει βρει σωστά τους 7 από τους 9 νικητές της αγωνιστικής (ανεξαρτήτως διαφορών) θα κερδίσει μπόνους 5 πόντων. Αν αντίστοιχα προβλέψει σωστά 8 από τους 9 νικητές, κερδίζει μπόνους 15 πόντων, ενώ αν προβλέψει σωστά και τους 9 αγώνες, τότε κερδίζει μπόνους 30 πόντων.

Έτσι, το μέγιστο δυνατό σκορ σε μία αγωνιστική, με απόλυτα σωστές προβλέψεις (και χωρίς να υπολογίζεται ο κανόνας του αουτσάιντερ που είναι "ρευστός") είναι 20x9 (9 απόλυτα σωστοί αγώνες) + 30 (έξτρα μπόνους αγωνιστικής) + 40 πόντοι ως μέγιστη συγκομιδή extra scores = 250 πόντοι.

Τα παραπάνω ισχύουν για τους αγώνες της κανονικής περιόδου.


Playoffs & Final Four
Στους αγώνες των Playoffs, όλοι οι παραπάνω συντελεστές πολλαπλασιάζονται επί 2. Δηλαδή:

- Η σωστή πρόβλεψη του νικητή κερδίζει δέκα (10) πόντους.

- Η απόκλιση Χ πόντων της προβλεπόμενης διαφοράς από την πραγματική διαφορά κερδίζει 2 επί (11-Χ) πόντους.

- Η σωστή διαφορά (μηδενική απόκλιση) σε συνδυσμό με το σωστό αποτέλεσμα δίνει μπόνους 8 πόντων.

- Δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αγώνα για εκ νέου extra score (όπως στην Κανονική Περίοδο)

- Ισχύει ο κανόνας του Αουτσάιντερ

Έτσι, το μέγιστο δυνατό για έναν αγώνα Playoffs είναι οι 40 πόντοι (χωρίς Αουτσάιντερ).

Στη φάση αυτή δεν έχουν ισχύ τα μπόνους αγωνιστικής.


Τέλος, στους αγώνες του Final Four, οι συντελεστές πολλαπλασιάζονται επί 3. Δηλαδή:

- Η σωστή πρόβλεψη του νικητή κερδίζει δεκαπέντε (15) πόντους.

- Η απόκλιση Χ πόντων της προβλεπόμενης διαφοράς από την πραγματική διαφορά κερδίζει 3 επί (11-Χ) πόντους.

- Η σωστή διαφορά (μηδενική απόκλιση) σε συνδυσμό με το σωστό αποτέλεσμα δίνει μπόνους 12 πόντων.

- Δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αγώνα για εκ νέου extra score (όπως στην Κανονική Περίοδο)

- Ισχύει ο κανόνας του Αουτσάιντερ

Έτσι, το μέγιστο δυνατό για έναν αγώνα Final Four είναι οι 60 πόντοι (χωρίς Αουτσάιντερ).

Στη φάση αυτή δεν έχουν ισχύ τα μπόνους αγωνιστικής.


Βαθμολόγηση ΠΑΣΟ
Σημείο αναφοράς για την αξία του ΠΑΣΟ αποτελεί η διάμεσος της βαθμολογίας της αγωνιστικής, όπου σκορ διαμέσου ορίζεται το σκορ του παίκτη ή των παικτών που αποτελούν τη διάμεσο της κατάταξης της αγωνιστικής, βάσει του πλήθους των παικτών. Αν το πλήθος αποτελεί περιττό αριθμό, τότε σκορ διαμέσου είναι το σκορ του παίκτη που βρίσκεται στη μέση της κατάταξης, ενώ αν το πλήθος είναι άρτιο, σκορ διαμέσου είναι ο μέσος όρος των σκορ των δύο παικτών στη μέση της κατάταξης.

Παραδείγματα

Αν η βαθμολογία της αγωνιστικής περιλαμβάνει 9 παίκτες, τότε η διάμεσος είναι η 5η θέση, άρα το σκορ διαμέσου είναι το σκορ του παίκτη στην 5η θέση.

Αν η βαθμολογία της αγωνιστικής περιλαμβάνει 10 παίκτες, τότε η διάμεσος είναι η 5η+6η θέση, άρα το σκορ διαμέσου είναι ο μέσος όρων των σκορ των παίκτη στην 5η και 6η θέση.


Αξία κάθε ΠΑΣΟ


Όταν ο παίκτης χρησιμοποιεί το 1ο του ΠΑΣΟ, τότε κερδίζει το 3/4 (75%) του σκορ της διαμέσου της αγωνιστικής.

Όταν ο παίκτης χρησιμοποιεί το 2ο του ΠΑΣΟ, τότε κερδίζει τα 2/3 (66,7%) του σκορ της διαμέσου της αγωνιστικής.

Όταν ο παίκτης χρησιμοποιεί το 3ο του ΠΑΣΟ, τότε κερδίζει το 1/2 (50%) του σκορ της διαμέσου της αγωνιστικής.

Τα σκορ που προκύπτουν στρογγυλοποιούνται σε ακέραιους αριθμούς.

Παραδείγματα

Αν το σκορ της διαμέσου είναι 50 πόντοι, τότε το 1ο ΠΑΣΟ δίνει 50 * 3/4 = 37,5 πόντους, που με την στρογγυλοποίηση γίνονται 38.

Αν το σκορ της διαμέσου είναι 50 πόντοι, τότε το 2ο ΠΑΣΟ δίνει 50 * 2/3 = 33,3 πόντους, που με την στρογγυλοποίηση γίνονται 33.

Αν το σκορ της διαμέσου είναι 50 πόντοι, τότε το 3ο ΠΑΣΟ δίνει 50 * 1/2 = 25 πόντους.





Βαθμολογίες
Μπορείτε να δείτε τη βαθμολογία της αγωνιστικής, αλλά τη συνολική βαθμολογία μέσα από τις αντίστοιχες σελίδες. Σε κάθε βαθμολογία εμφανίζονται οι 100 κορυφαίοι διαγωνιζόμενοι της αγωνιστικής, ή συνολικά του παιχνιδιού αντίστοιχα, ενώ αναγράφεται και η θέση και το σκορ του διαγωνιζoμένου ξεχωριστά. Επιλέγοντας τους παίκτες, μπορείτε να δείτε τις επιδόσεις τους για όλες τις αγωνιστικές του παιχνιδιού.

Επιπρόσθετες κατατάξεις ορίζονται βάσει των επιδόσεων των παικτών αποκλειστικά στους αγώνες τόσο του Ολυμπιακού, όσο και του Παναθηναϊκού, στους αγώνες δηλαδή που συμμετέχουν αποκλειστικά οι παίκτες της αντίστοιχης ελληνικής ομάδας. Έτσι, υπάρχει η βαθμολογία αγωνιστικής Ολυμπιακού, συνολική βαθμολογία Ολυμπιακού, βαθμολογία αγωνιστικής Παναθηναϊκού και συνολική βαθμολογία Παναθηναϊκού. Στις επιμέρους αυτές βαθμολογίες δεν έχουν ισχύ πόντοι που προέρχονται από αουτσάιντερ, ή από πολλαπλασιασμό αγώνα.

Κλικάροντας στο όνομα κάθε παίκτη από τις συγκεκριμένες σελίδες, μπορείτε να δείτε τις προβλέψεις και τα σκορ του για την τρέχουσα αγωνιστική, όπως και για όλες τις προηγούμενες.

Νικητής του παιχνιδιού ορίζεται αυτός που θα έχει συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία στο τέλος της χρονιάς, με την ολοκλήρωση της διοργάνωσης και του παιχνιδιού. Η τελική κατάταξη ορίζεται βάσει των πόντων που θα έχει συγκεντρώσει κάθε διαγωνιζόμενος στο τέλος της χρονιάς από τις προβλέψεις αγώνων, σύμφωνα με τα παραπάνω κριτήρια βαθμολόγησης, αλλά και των κριτηρίων ισοβαθμίας παρακάτω. Αυτή η βαθμολογία ορίζει όλα τα δώρα του παιχνιδιού όσον αφορά τη γενική κατάταξη, χωρίς να παρεμβάλλονται ενδιάμεσα στάδια.

Αντίστοιχα, η κατάταξη σε κάθε είδος βαθμολογίας (αγωνιστικής/συνολικής ή ομάδας) καταρτίζεται βάσει των κριτηρίων βαθμολόγησης και ισοβαθμιών όπως ορίζονται στη σελίδα αυτή.


Ισοβαθμίες
Σε περίπτωση ισοβαθμίας στο σκορ στις συνολικές βαθμολογίες:

- προηγείται ο παίκτης που έχει πραγματοποιήσει προβλέψεις σε μεγαλύτερο αριθμό παιχνιδιών, άρα ο παίκτης που έχει πάρει τα λιγότερα πάσο. Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- προηγείται ο παίκτης που έχει το μεγαλύτερο σκορ συνολικά, αν αφαιρεθούν οι πόντοι από τα πάσο. Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- προηγείται ο παίκτης που έχει το μεγαλύτερο συνολικό αριθμό σωστών προβλέψεων νικητή (σωστά αποτελέσματα). Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- προηγείται ο παίκτης που έχει τη μικρότερη συνολική απόκλιση διαφοράς για όλα τα παιχνίδια αθροιστικά. Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- προηγείται ο παίκτης που έχει κερδίσει τα περισσότερα μπόνους ακριβής διαφοράς (σωστό αποτέλεσμα και διαφορά). Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- για τη γενική βαθμολογία (και όχι για τις επιμέρους βαθμολογίες Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού όπου δεν έχει ισχύ), προηγείται ο παίκτης που έχει το μεγαλύτερο σκορ συνολικά στην κατηγορία "extra score". Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- για τη γενική βαθμολογία (και όχι για τις επιμέρους βαθμολογίες Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού όπου δεν έχει ισχύ), προηγείται ο παίκτης που έχει το μεγαλύτερο σκορ συνολικά στην κατηγορία "αουτσάιντερ".

- Αν υπάρχει και πάλι ισοβαθμία, κερδίζει αυτός που έχει τους περισσότερους πόντους στο point system του BasketStories.

- Τέλος, αν δεν προκύπτει ούτε έτσι νικητής, πραγματοποιείται κλήρωση.



Σε περίπτωση ισοβαθμίας στο σκορ, στις βαθμολογίες αγωνιστικής:

- προηγείται ο παίκτης που έχει το μεγαλύτερο συνολικό αριθμό σωστών προβλέψεων νικητή (σωστά αποτελέσματα). Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- προηγείται ο παίκτης που έχει τη μικρότερη συνολική απόκλιση διαφοράς για όλα τα παιχνίδια αθροιστικά. Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- προηγείται ο παίκτης που έχει κερδίσει τα περισσότερα μπόνους ακριβής διαφοράς (σωστό αποτέλεσμα και διαφορά). Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- για τη γενική βαθμολογία (και όχι για τις επιμέρους βαθμολογίες Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού όπου δεν έχει ισχύ), προηγείται ο παίκτης που έχει σημειώσει το μεγαλύτερο σκορ στην κατηγορία "extra score". Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- για τη γενική βαθμολογία (και όχι για τις επιμέρους βαθμολογίες Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού όπου δεν έχει ισχύ), προηγείται ο παίκτης που έχει σημειώσει το μεγαλύτερο σκορ στην κατηγορία "αουτσάιντερ". Αν υπάρχει επίσης ισοβαθμία, τότε,

- προηγείται ο παίκτης που έχει τη μικρότερη "χειρότερη" απόκλιση πόντων σε μεμονωμένο αγώνα από όλους τους αγώνες της αγωνιστικής.

- Αν υπάρχει και πάλι ισοβαθμία, κερδίζει αυτός που έχει τους περισσότερους πόντους στο point system του BasketStories.

- Τέλος, αν δεν προκύπτει ούτε έτσι νικητής, πραγματοποιείται κλήρωση.



Οι προβλέψεις μου
Για να δείτε τα αποτελέσματα των προβλέψεών σας, για όλες τις αγωνιστικές, μπορείτε να μεταβείτε στη σελίδα Οι προβλέψεις μου, όπου εμφανίζονται οι νικητές των αγώνων και οι διαφορές που έχετε προβλέψει, τα πραγματικά ράνκινγκ των παικτών και οι πόντοι που πήρατε για κάθε αγώνα-ζευγάρι ξεχωριστά, όπως επίσης και το συνολικό σκορ της αγωνιστικής. Μέσω της σελίδας αυτής μπορείτε να ανατρέξετε στις προβλέψεις και στα σκορ οποιασδήποτε αγωνιστικής.

Μπορείτε επίσης να δείτε τις προβλέψεις των κορυφαίων παικτών της αγωνιστικής, αλλά και της συνολικής βαθμολογίας για την τρέχουσα αγωνιστική, μέσα από τις σελίδες των βαθμολογιών.


Ποσοστά Προβλέψεων
Ένα χρήσιμο βοηθητικό εργαλείο για κάθε διαγωνιζόμενο είναι τα στατιστικά προβλέψεων των αγώνων, όπως προκύπτουν από το σύνολο των προβλέψεων όλων των διαγωνιζομένων του παιχνιδιού. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να δείτε τη γενική άποψη του κοινού για την έκβαση κάθε αγώνα-ζευγαριού, αλλά και για το που αναμένεται να κυμανθεί η διαφορά, βάσει πάντα των προβλέψεών του. Έτσι, στη σελίδα των ποσοστών-προβλέψεων, μπορείτε να δείτε για κάθε ζευγάρι:

- Τα ποσοστά προτίμησης σε κάθε νικητή

- Τη μέση διαφορά, όπως διαμορφώνεται μέσα από το άθροισμα των επιμέρους διαφορών, για οποιονδήποτε νικητή (συμψηφίζονται δηλαδή οι διαφορές όλων των προβλέψεων)

- Τη διαφορά νίκης για κάθε νικητή ξεχωριστά (λαμβάνονται υπόψη οι επιμέρους διαφορές για κάθε νικητή ξεχωριστά)

Τα μεγέθη αυτά λειτουργούν βοηθητικά για τις προβλέψεις του κάθε διαγωνιζομένου και απεικονίζουν απλώς τη συνολική εκτίμηση των συμμετεχόντων για τους αγώνες.

Τα ποσοστά νίκης των συνολικών προβλέψεων εμφανίζονται και στη σελίδα Κάνε Προβλέψεις, εφόσον κλικάρει ο παίκτης το αντίστοιχο κουμπί.


Στατιστικά
Μέσα από τη σελίδα των στατιστικών, μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε ιδιαίτερα αναλυτικές πληροφορίες, που μπορούν να σας βοηθήσουν στη διαμόρφωση των προβλέψεών σας. Χωρίζονται σε τρεις ξεχωριστές σελίδες με αναλυτικούς πίνακες για τα πραγματικά στατιστικά των παικτών στην Euroleague, τη μέση συνεισφορά τους στο παιχνίδι και στα σκορ των παικτών-διαγωνιζομένων, όπως επίσης και για επιμέρους στατιστικά βαθμολογίας του παιχνιδιού. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στις αντίστοιχες σελίδες.


Δώρα
Οι θέσεις που κερδίζουν τα δώρα του διαγωνισμού αναφέρονται στη συνολική βαθμολογία, μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού και όχι σε οποιοδήποτε άλλο ενδιάμεσο στάδιό του.

Ο μεγάλος νικητής κερδίζει ένα Nintendo Switch Lite, ο δεύτερος της βαθμολογίας μια επίσημη φανέλα της αγαπημένης του ομάδας, ενώ ο τρίτος, o τέταρτος και ο πέμπτος της γενικής βαθμολογίας από μια μπάλα Spalding Euroleague TF-150. Ο πρώτος της ειδικής βαθμολογίας του Ολυμπιακού κερδίζει μια μπάλα μπάσκετ Spalding της ομάδας. Ο πρώτος της ειδικής βαθμολογίας του Παναθηναϊκού κερδίζει μια μπάλα μπάσκετ Spalding της ομάδας.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα μέσα από την αντίστοιχη σελίδα.


Private Leagues
Μπορείτε να δημιουργήσετε τη δική σας Private League, για να έχετε άμεσο ανταγωνισμό με τους φίλους σας καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Κατά τη δημιουργία μιας Private League θα πρέπει να ορίσετε το όνομά της, αν θα είναι δημόσια ή ιδιωτική και αν θα περιέχει κάποιο δώρο. Οι δημόσιες (public) λίγκες είναι ανοιχτές για όλους τους παίκτες, ενώ για την είσοδο σε μια ιδιωτική (private) λίγκα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον πενταψήφιο κωδικό της, που είναι διαθέσιμος στα στοιχεία που αναγράφονται στην ξεχωριστή σελίδα της Private League (επομένως, θα πρέπει να σας τον κοινοποιήσει κάποιο από τα τρέχοντα μέλη της).

Ο ορισμός δώρου είναι προαιρετικός και ευθύνη του δημιουργού της λίγκας και γίνεται κατόπιν συνεννόησης με το BasketStories, το οποίο δεν σχετίζεται με κανέναν τρόπο με την επιβεβαίωση, ή παράδοση του δώρου στο νικητή της λίγκας.

Μπορείτε να δημιουργήσετε μέχρι πέντε ξεχωριστές Private Leagues, ενώ μπορείτε ανά πάσα στιγμή να αλλάξετε το στάτους της (public/private) και το αν θα περιέχει δώρο.

Κάθε παίκτης μπορεί να συμμετέχει σε όσες Private Leagues θέλει. Όλες οι Private Leagues του παιχνιδιού εμφανίζονται στην αρχική σελίδα των Private Leagues, ενώ οι λίγκες κάθε παίκτη παρουσιάζονται συνοπτικά στη σελίδα Οι Private Leagues μου.

Κάθε Private League έχει τις δικές της βαθμολογίες αγωνιστικής και σεζόν και τα σκορ των παικτών της ξεκινούν να μετρούν από την αγωνιστική που ακολουθεί στο πρόγραμμα μετά τη δημιουργία της.


Points System
Κάθε συμμετοχή σε μια αγωνιστική του παιχνιδιού δίνει στο μέλος του BasketStories 1 πόντο στο point system του BasketStories. Ο πόντος αυτός δεν σχετίζεται με τη βαθμολογία του παιχνιδιού και το PickMaster Euroleague Players edition συνολικά. To Point System αποτελεί μια ξεχωριστή γενική βαθμολογία των μελών του BasketStories, βάσει των οποίων διαμορφώνονται οι πιθανότητές τους στις κληρώσεις των διαγωνισμών που λαμβάνουν χώρα πέρα από τα παιχνίδια. Έτσι, όσες περισσότερες συμμετοχές έχει ένας διαγωνιζόμενος στο παιχνίδι, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητές του στις κληρώσεις των διαγωνισμών του BasketStories.

Συμμετοχή θεωρείται η υποβολή προβλέψεών για όλα τα παιχνίδια της αγωνιστικής.



Για οποιοδήποτε σχόλιο ή απορία και ό,τι σχετικό με το παιχνίδι, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
BasketStories
ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΟ
FINAL 4
PRIVATE LEAGUE